Khamis, 17 Jun 2010

I re@ly2 miss this moment....... ever.....

yes... i will miss this moment... seriously...

--------0-----------0-------------0----------

daku terbgn....
dr tdur nyenyakku...
mase tu...
dlm pkul 3 ptg...

daku terjga...
dek jeritan...
tangisan adikku...
y kuat amat...

adikku berumur...
dlm 2 thn waktu itu...
maka daku bgn....
bingkas....
krane kasihku...
kpd adik....

aku anak kelima...
daku mmpunyai 2 kakak...
dan due abg....
bile daku smpai...
kebilik makku....
maka daku lhat....
abg2 dan akak2ku..
di situ...

maka kami...
memujuk adik...
supaya jgn mnagis lg...
ttapi...
bdak kecil....
apabila dtggal ibu...

ibu bapaku...
keluar...
mncari sesuap nasi....
kami ssah...
sntiase d duga...
slalunye...
mreka mmbawa adikku...
tp dsbbkan berisiko...
mreka tgglkan...

mreka pergi ke sltn thailnd...
scare xsah...
semata2....
utk membela kami berenam....
mncari rezeki....
utk kami sekeluarge...
walaupn amat berisiko...
aku sayang...
ummi...
dan abah...

maka...
dsbbkan adikku xbrenti mnangis...
maka kak long..
dukung adik...
ke ruang tamu...

mase tu...
aku igt....
kami cube mmujuk....
agar adik...
brenti mnangis....

maka...
kami berlima cube...
sdaye upaya...
krana syang...
kasih sayang...

kak long memujuk...
'jgn nangis...'
berulang2...
smbil mndukung...
adik daus....
walaupn baru darjah enam...

kak ngah pula...
cpat2 ke dapur....
membuat susu....
naik ke ats kabinet...
utk mengmbil susu...
kelam kabut dia...
bmbg adik mnangis....
smakin kuat...

aku..
abg lang...
dan abg teh...
ikhtiar...
utk mgembirakn adik...

maka abg lang...
dan abg teh....
mncari duit...
d celah2 dinding...
utk mmbelikan...
adik sesuatu...

maka...
dkumpul2...
seposen...
demi seposen...
d celah dinding...
d bawah katil...
kerna dek kemiskinan...
maka mreka cari...
cari...
dan mencari...
maka ckuplah...
sringgit....
maka berlari...
mreka berdua...
ke kedai...
d tpi jln raya....

aku pulak...
cube mmujuk adikku....
maka aku...
buat spt org cacat...
dan melompat2...
spt lompat katak...
dan mgejar adikku...
dan kak long mmbawa adik...
lari...
seakan2 lari...
ketakutan...

maka adik tertawa sdikit...
demi sdikit...
tatkala kemudian...
abg2 ku smpai...
mmbawa pulg snek..
utk adik...
kak ngah plak sdah siap...
mmbuat susu...

maka...
adik syap...
dan suke...
suke...
dan lupe akn...
kesedihan tadi....
kami berlima menemani adik....
duduk bersma...
mnggu kepulgn ummi...
dan abah....
mmbawa pulg...
sdikit rezeki...
agar kami dpt hdup...
esok...
lusa..
hgga kini...

----------------0-----------------0----------------0---------------

jika dinilai....
kasih 3 org abg...
n 2 org kakak...
xkan sama...
dgn kasih...
seorg ibu....
dan seorg bapa...
kpd seorg anknya....

kasih adik-beradik....
amat bernilai....
tp xsenilai....
dgn kasih....
ummi dan abah....

*this is my true story....
the best moment....
my kak long...
kak ngah...
abg lang...
abg teh....
n me....
1995.....


















my beloved ateh n alang.....
















my beloved angah n along.....



I love four of u so much....
along has family already...
n the less will have soon...
now...
we can smile...
so please...
keep smiling...
until the end of your lives...
don't worry
i'll always...
be all along with u...
either...
in my prayer...
or in urlife....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sedikit Bebelan....

Bismillah...
Assalamualaikum...
Selamat Datang ke Dunia Ilusiku.. 'Warkah Ilusi'...

Apa khabar semua??
Aku buat blog nie mmg utk korang bace...
Jadi kalau korang nak bace...
Bace je la... Hahahaha....

Sorry sebab lama tak update...
Yang rindu kat aku tu...
Aku pun rindu korang.... Hahaha...

Lastly....
Kalau ade yang korang rase berguna dlm blog nie....
Gunalah.... dan sebarkanlah.....
Aku nie insan biase.... yang byk (giler) dosa.....
Aku tak layak jd pendakwah macam kawan2 aku....
Nie je yang aku mampu.....
dan kalau aku ade salah.... komen je....
xdelah aku nak p sepak korang plak kan.....
Nak amik ape2....
cakap kat aku dulu....
sbb takut aku plak ada masalah nanti....
Sume bnda dlm nie adalah hak milik keRAJAan 'warkah ilusi'...

SElaMat BerIlUsi......
dalam 'warkah ilusi'....
moga2 dr diskusi....
mendpat konklusi.....
jdkan ia sbg inspirasi....
d dunia dan ukhrawi....


~= cciiikkuuuu ccaaaak =~ huhuhu....

next please........

Related Posts with Thumbnails