Rabu, 19 Februari 2014

Kembali menulis....

Assalamualaikum....

Allah berfirman di dalam Al-Quran yang bermaksud :

" Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu Yang menciptakan," (96:1)

Dari ayat di atas jelaslah bahawasanya Islam mewajibkan untuk umatnya supaya belajar yakni melalui pembacaan. Dengan membaca maka ilmu dapat disampaikan kepaa pembaca oleh si penulis. Justeru itu, menulis adalah satu cara untuk menyampaikan ilmu kepada si pembaca.


Jadi disebabkan itu, aku rasa perlulah untuk aku kembali menulis dan menyampaikan kepada orang apa yang aku tahu. Siapa-siapa yang ingin tahu bolehlah membaca penulisanku manakala yang tak nak, tak payah baca. Hehehehe....

Aku rasa sudah agak lama aku meninggal dunia penulisan ini lebih-lebih lagi sibuk dengan persatuan dan kelab di UIA. Buat masa sekarang, aku sedang menjalani latihan perindustrian (practical training) di Sime Darby Property di Ara Damansara. Yang lawaknya, aku nie belajar dalam jurusan Islamik Perakaunan tetapi aku masuk department (Jabatan) of Procurement. Hehehhehe... Pada awalnya agak 'blur' dan 'lost', tetapi lama-lama aku belajarlah. Ye laa... dah 25 tahun takkan nak makan disuap lagi kan... hahaha... So, dah sebulan kat sini Alhamdulillah r. Aku rasa dapat r belajar serba sedikit tentang hartanah bila dok kat sini.

 Lama-kelamaan aku rasa aku nie macam gila kat harta pulak. Haahahaha.... Ye lah sekali bukak dokumen tengok akaun berjuta-juta jumlahnya. Aku pulak diletakkan dibawah Lean Six Sigma project which basically focus on cost saving management. Buat-buat figure, dapatlah saving juta-juta. SubhanAllah. Maklumlah, syarikat besar.

Tu r serba sedikit tentang kerja aku dekat sini. So far, as an intern here, I feel quite good. Best to be here and the best thing is the workload is not to huge thus I can manage it very well. Plus, kat sini ada gym... Hahahaha... So sambil-sambil buat praktikal aku 'buat' juga muscle... hahahaha....


Hhhmmmm, rase itulah muqaddimah untuk tahun 2014 nie. InsyaAllah aku update lagi since dok kat sini takde laa busy memanjang. Sibuk tu bermusim je... hehehehe.... jadi kadang-kadang boleh laa nak update blog.

Ok lah kawan-kawan, kita berjumpa lagi.. eden chow dulu.... pai-pai... Assalamualaikum....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sedikit Bebelan....

Bismillah...
Assalamualaikum...
Selamat Datang ke Dunia Ilusiku.. 'Warkah Ilusi'...

Apa khabar semua??
Aku buat blog nie mmg utk korang bace...
Jadi kalau korang nak bace...
Bace je la... Hahahaha....

Sorry sebab lama tak update...
Yang rindu kat aku tu...
Aku pun rindu korang.... Hahaha...

Lastly....
Kalau ade yang korang rase berguna dlm blog nie....
Gunalah.... dan sebarkanlah.....
Aku nie insan biase.... yang byk (giler) dosa.....
Aku tak layak jd pendakwah macam kawan2 aku....
Nie je yang aku mampu.....
dan kalau aku ade salah.... komen je....
xdelah aku nak p sepak korang plak kan.....
Nak amik ape2....
cakap kat aku dulu....
sbb takut aku plak ada masalah nanti....
Sume bnda dlm nie adalah hak milik keRAJAan 'warkah ilusi'...

SElaMat BerIlUsi......
dalam 'warkah ilusi'....
moga2 dr diskusi....
mendpat konklusi.....
jdkan ia sbg inspirasi....
d dunia dan ukhrawi....


~= cciiikkuuuu ccaaaak =~ huhuhu....

next please........

Related Posts with Thumbnails