Isnin, 2 Mei 2011

Hanya satu pintaku....


Sayu sungguh hati ini....
tatkala waktu tidur telah tiba...
Bimbang akan tidak lagi roh ini...
Kembali kepada jasadku pada subuh esoknya...

Namun hanya satu doaku...
yang tak pernah aku lupa...
di kala aku sujud...
di kala aku berdoa...
di kala aku resah...
dan di kala aku ceria...

Aku berdoa agar Engkau.. Ya Allah...
sentiasa merahmati kedua-dua ibu bapa aku...
sesungguhnya... apabila hati teringat kepada mereka...
hatiku terasa hiba... air mataku seakan-akan mengalir...

Aku tahu Ya Allah....
keceriaanku bersama mereka...
sedihku bersama mereka....
kebahagiaanku bersama mereka...
kejayaanku bersama mereka...
akan hilang jua...
kerana hidup ini tidak abadi...

Aku terima... lumrah kehidupan...
Yang bertemu akan berpisah... dan yang hidup pasti akan pergi...
Tapi ku pohon kepadaMu Ilahi...
Rahmatilah mereka....
Sayangilah mereka...
Seperti mana mereka menyayangi aku...
tatkala diri ini lemah...
semasa diri ini tidak berdaya mencari setitis susu...
hanya ku berdaya meraung sekuat-kuatnya...
tatkala aku berasa haus... tatkala aku susah nak tidur...

Ya Allah.. Ya Tuhanku...
hanya Engkau satu-satunya Tuhanku...
Tiada Tuhan melainkan Engkau...
Begitu jugalah Kau jadikan kepada aku...
Seorang ibu dan seorang bapa...
Kerana hanya seorang sahajalah ibu dan seorang bapa yang layak...
mendapat kasih sayang seorang anak....

Ya Allah...
Ampunilah dosa-dosaku... dosa-dosa kedua ibu bapaku...
Dosa-dosa adik beradikku... Dosa-dosa sahabat-sahabatku...
Dosa-dosa muslimin dan muslimat...
Dan janganlah Kau jadikan antara kami...
sifat dengki...
sifat dendam...
sifat takabbur...
dan sifat-sifat mazmumah yang lain...

Hanya satu pintaku yang palingku dambakan...
Kau selamatkanlah ibu bapaku dari api nerakaMu...
Dan masukkanlah mereka ke dalam syurga....
bersama-sama dengan para rasul dan nabi...
dan juga golongan-golongan muttaqin....
Hanya satu pintaku Ya Allah....

Begitu juga dengan adik-beradikku...
Jauhkanlah mereka dari api nerakaMu...
dan tempatlah mereka bersama dengan golongan-golongan yang soleh...
Ampunilah mereka Ya Allah...
Murahkanlah rezeki mereka Ya Allah..
Rahmatilah mereka...
dan sayangilah mereka....
seperti mana mereka menyayangiku di dunia ini....

I'll always love all of you forever n ever....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sedikit Bebelan....

Bismillah...
Assalamualaikum...
Selamat Datang ke Dunia Ilusiku.. 'Warkah Ilusi'...

Apa khabar semua??
Aku buat blog nie mmg utk korang bace...
Jadi kalau korang nak bace...
Bace je la... Hahahaha....

Sorry sebab lama tak update...
Yang rindu kat aku tu...
Aku pun rindu korang.... Hahaha...

Lastly....
Kalau ade yang korang rase berguna dlm blog nie....
Gunalah.... dan sebarkanlah.....
Aku nie insan biase.... yang byk (giler) dosa.....
Aku tak layak jd pendakwah macam kawan2 aku....
Nie je yang aku mampu.....
dan kalau aku ade salah.... komen je....
xdelah aku nak p sepak korang plak kan.....
Nak amik ape2....
cakap kat aku dulu....
sbb takut aku plak ada masalah nanti....
Sume bnda dlm nie adalah hak milik keRAJAan 'warkah ilusi'...

SElaMat BerIlUsi......
dalam 'warkah ilusi'....
moga2 dr diskusi....
mendpat konklusi.....
jdkan ia sbg inspirasi....
d dunia dan ukhrawi....


~= cciiikkuuuu ccaaaak =~ huhuhu....

next please........

Related Posts with Thumbnails