Jumaat, 20 Mei 2011

Antara dua...


Situasi 1..
Ramai orang....

'Eyh Payed, hensem x aku?? aku pkai krim nie...' - akim
'Haah r, muke ko mcm Brad Pitt r... eh, aku pn pakai jgak krim nie...' - payed...

'wah.. tgk, muke ko mcm Aaron Adib r...' -akim...


tp sket pulak org....

'Kalau ak hensem pn... Tuhan jgak y bg....
Kalau kjap ag ak eksiden... trus xde dah muke cute ak nie...
Baik ak bersyukur je... Alhamdulillah....'


Situasi 2....

Pastu... ramai jgak cenggini....

'Cantiknye awek ko, Man... Tgk rambut die... lurus dan rapi... Die wat rawatan spa ke??' 'Eyh.. xde r.. Die pkai rejoice je... Cantikkan... tgk r pakwe die plak...'


dan ade jgak lbeh kurang mcm nie....

'Mak Aiii... lawanya awek pkai tdung labuh tuu.... Aduh.. klau dpt kat aku... aman hdup ak naty...'

tp... macm sket je org camnie....

Lelaki - ' Kalau ak nie xjage mate... same je r bakal bini ak... die pn msti x jaga mate jgak.... huuu...' Pompuan - ' Aku nie pkai ketat2 gini... ala kadar tutup je aurat ak nie... sek sok dlm kbur.. kang ketat2 jgak r aku kna himpit dek tanah dlm kbur naty...'




Situasi 3..

Kebanyakan org....

'Fulamak... Nur Kasih The Movie best giler...' 'Ala Mamat... ko tgk x ajak ak... tgk sorg2 je...'


Tp.. mcm xpernh dgr pn org ckp...

'Dahsyat r imam masjid td... Smayag smbil nangis2....' 'Weyh, ajai... Ko solat xajak org... nak masuk syurge sorg2 ke??'


Situasi 4..

Memang ramai r camnie...

'Ok sayang... naty pg2 ag abg p amik sayang k... naty kite p breakfast same2... nite sayang...'


Tp... aku rase xde pn org camnie....

'Ye mak... naty sbuh2 lg along dah doa kat mak... Biar Tuhan pnjgkan umur mak... n I'Allah.. naty kite p umrah same2 r mak... luv u...'


Situasi 5..
Ade jgak y peel camnie....

'Weyh... cpat2.. dah pkul 6 nie... naty pnuh plak court futsal tu...'


Tp... jauh panggang dr api org camnie...

'weyh.. dah pkul 7 nie... ko xsolat asr ag ke?? kang pnuh plak org kat neraka tu...'



Situasi 6..


Ade jgak org bile msj kawan....

'Jom makan kat KFC jap agi....


Hmmm.. ade la sket2 camnie...

Jom p smayg Jumaat kat masjd KLCC...


Situasi 7..


Lepas tu.. ade juggak org cengginie....

'Weyh.. Min, nk tny sket... Knape tgk blue haram r?? bkan ak buat pn.. kite kan nk blaja.. utk persediaan sek sok... xleh ke??'


Tp kalau lah ade org jwab....

'Dah Allah ckp haram bzina... n jgn dekati zina.... kite buat jelah ape y Die suruh.... byk ag bnd y bleh blaja... Blaja mngaji ke... Pastu kighe ko dah PHD r ilmu akhirat smpai xyah wat persediaan... oo.. i c...'



Situasi 8..


Macam biase... mesti ade org camnie...

'Weyh... bgn2!!!... 15 mnit ag nk stat klas.... xyah mndi... trus p klas... kan lctrr kunci pntu naty...'


tp msti best klau org tu pn ckp cengginie jgak...

'Weyh.. bgn3!!!... 15 mnit ag sbuh dah nk hbs.... cpat2... ckup2 tdur tue... kan tibe2... malaikat mungkar n nakir plak y kjutkan...'



Situasi 9...

Bile dah tue nie kan.. ramai r org tny...

'Ilman... kite nie dah kat u... agak2 bile ko nk kawen r?? naty dah kawen.. ko nk brape org anak r??'


ak xckp salah.. tp kalau la soalan kedua die....

'Pastu kan... agak2.. bile r ko mati?? agak2.. sempat tak ko btobat??



Situasi 10...

Mmg mnjd kebanggaan r... bile situasinye..

'Illy.. ko dpt dean-list eyh... tahniah2...'



tp mmg mnjd kebanggaan lbeh2 lg bile....

'Illy... ko pn dpt deen-list jgak eyh... wuuyyoo... sjuk prut mak mgandung kat ko....'




*Skadar prigatan.. kpd si penulis.. dan y membaca.. moga2 dpt r kite munasabah diri kite.... ampun maaf.. skire ade terslap kata.. tersalah bahase...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sedikit Bebelan....

Bismillah...
Assalamualaikum...
Selamat Datang ke Dunia Ilusiku.. 'Warkah Ilusi'...

Apa khabar semua??
Aku buat blog nie mmg utk korang bace...
Jadi kalau korang nak bace...
Bace je la... Hahahaha....

Sorry sebab lama tak update...
Yang rindu kat aku tu...
Aku pun rindu korang.... Hahaha...

Lastly....
Kalau ade yang korang rase berguna dlm blog nie....
Gunalah.... dan sebarkanlah.....
Aku nie insan biase.... yang byk (giler) dosa.....
Aku tak layak jd pendakwah macam kawan2 aku....
Nie je yang aku mampu.....
dan kalau aku ade salah.... komen je....
xdelah aku nak p sepak korang plak kan.....
Nak amik ape2....
cakap kat aku dulu....
sbb takut aku plak ada masalah nanti....
Sume bnda dlm nie adalah hak milik keRAJAan 'warkah ilusi'...

SElaMat BerIlUsi......
dalam 'warkah ilusi'....
moga2 dr diskusi....
mendpat konklusi.....
jdkan ia sbg inspirasi....
d dunia dan ukhrawi....


~= cciiikkuuuu ccaaaak =~ huhuhu....

next please........

Related Posts with Thumbnails