Sabtu, 3 April 2010

iLuSi atau rEaliTi @ hidupku...

Ok.. aku dah knalkn dr sket2.. kemudian knalkan famili sume.. Pastu.. tbe2 terpkir r.. pasal hdup skrang nie kan.. Yang mane.. bla aku tgk citer dalm tv.. huhu.. xhbs dgn cintenye r.. awekla.. pakwela.. gaduh sana, gaduh situ.. Aku pn mcm plek jgak r... Sbenanye bnd nie biase.. sbb dlm Quran ade myebut mafhumnye... ‘sesungguhnye kami menciptakan lelaki untuk wanita...’ Jd, biase r laki nak kat pompuan.. tp ape yang aku pleknye.. sfat lbey2 tu... Ya Allah bdak2 skrang... Aku pn pernah gak r.. tp xdela mlebih pg couple sini sana... Pastu plek2 je.. heeee.. xde ke.. nk igtkan kpd mati ke.. hr kiamat ke.. Kate Islam.. Aduhai.. Okla... Sbb mende niekan.. aku pun nak criter r sket.. bkn pngelaman aku..

Kisah nie berlaku kpd salah seorang roomate aku... aku xnk bgtau name die... hikhik... Aku ade seorang kawan.. Die bdak negeri sembilan.. Die nie memang excited r kalau bab2 kawin nie.. Aku pun slalu r ckp kat die.. ‘weyh.. hang nie.. just look at ur face first r’.. huhu.. bkan aku sorang je ckp camtu.. sume bdak blik aku ckp camtu... Pastu.. Die pernah citer kat aku ttg kisah die r.. Die criter kat aku n bdak bilik aku.. Die pernah berkenan ng seorang pempuan.. Mase form 5 ag.. Pastu die nak sgt.. die serius r.. n ckp kat pempuan tu bhw die serius.. dan pempuan tu bg sign r die trime.. aku xtau r sign mcmane.. angkat kening ke kan.. huhuuhu.. Tp yang besnyer.. die nie.. xde r layan sangat macm bdak skrang nie.. berkepit 27jam.. pastu xcal gaduh.. ckp xsyg r.. apela.. Kawan aku nie die xprnah date.. gamba pn xde.. pastu xpernah r aku tgk die bkak fb pempuan nie ke.. Bgus r..


















Nie r roomate aku.. korang agak2... sape org yang aku maksdkan dlm citer aku...
(sume handsome kan??..)

Pastu diorang terpakse berpisah (lpas SPM).. sbbnye pempuan tu smbg blaja kat Jordan.. Kawan aku nie masuk UIA r.. Masa pempuan tu nak g Jordan (kat KLIA) die jmpa ng pempuan tu n p jmpa parent die skali.. hahaha.. caye r... die knalkan diri die... huhu.. kalau aku lmbat ag kot.. malu pny pasal..

Nak d pendekkan criter.. kawan aku nie xhbs2 r ckp nak kawin.. nak kawin.. aku pk.. giler ke ape kawan aku nie... (gurau je).. Sbenanye korg jgn fikir plek plak.. Kawan aku nie xde r smpai taksub nak kawin.. Just mcm slalu ckp r pasal kawin.. huhu... Aku doakan r agar die cpat2 la kawin.. sbb jauh skit dr fitnah tu.. K.. sambg balik.. Aku tny gak r die.. kau nie serius ke?? Kau xpk ke mase dpan, jgn amik mudah.. Pastu die kate.. ‘Hendak seribe daya, xnk seribu dalih’.. huhuhu.. (ok2.. aku nk tgk naty.. kalau tersepit.. xyah ngade2 cr aku, hahhaa)

tengok nie... bestkan.. couple lpas kawin... hikhik...

Masa demi masa berlalu, ktorang dah pn jd bdak second year kat matric (cfs) tu.. Mase nie.. aduhai.. ltey giler r jd bdak arktek nie.. Dah r aku jd MPP kat situ.. tension r.. Aku igt ag.. ms 2nd sem.. Ktorng ade projek yng tension giler r.. nama projek tu ‘morphology’.. Ya Allah.. Aku igt ag.. aku pny projek.. asyik tumbang je.. Ya Allah.. aku igt ag.. aku pn sampai nangis2.. huhu.. pastu time aku wat projek nie.. Kawan aku nie baru balik dr neg 9..(rmh die).. Pastu die xwat projek.. Die tdo je.. aku pn plek r tgk mamat nie.. Xtakut ke die nie.. Pastu kawan aku (yang lain)criter kat aku.. Yang kawan aku tu ade problem ng pempuan tu.. aku pn terkjut gak r.. Pastu.. aku tgk kawn aku nie mmg xbuat projek pn.. nk submit mgggu depan dah.. Kitorang nie.. buat giler2 projek.. takut dpt rendah.. tp kwan aku nie.. buat dono je.. x sentuh pn projek.. Pastu.. aku pn rs terpanggil r.. lame2.. aku pn tny r die.. Die pn criter r kat aku ng kawn aku.. Aku rs sdey gak r.. xtau nk wat per.. Die criter yang pempuan yg die suke tu telah dirisik oleh seseorang; bdak malaysia yg blaja kat Jordan gak.. Kawan aku nie mmg down gler.. huhu.. aku mmg sian tgk die.. pastu aku nsht r.. sbb kte kan kwn.. Sori.. tu je yg aku dpt wat.. Pastu bbrape mggu lpas tu.. die kate kat aku.. ‘aku lpaskan pempuan tu...’ Aku pn tny die.. ‘ko lpas kat sape??.. Die kate.. ‘Aku lpas kat Allah.. biarlah...’ sayu aku dgr die kate camtu..













Kiri : Logo IIUM.. tmpat aku n kawan aku blaja...
Kanan : tu r peta.. Negara Jordan sbelah Israel je (Palestin)...


Pastu.. aku tgk r kawn aku nie struggle nk lpakan sume tu.. Die buat lawak2 bodoh die yang mmg xjd tu.. hahaha.. die wat2 ceria.. padhal aku ng romate aku tau die buat2..

Pastu suatu hari.. mase tu portfolio day.. Aku igt ag.. Mase tu pagi.. Aku pg studio ngan kawan aku nie.. (sbenanye aku ng die rpat r jgak.. mmg bdak blik aku nie agak rpt r.. smpai ade org ckp ktorg gay.. huhu.. Ya Allah.. jauhkan kami dr bnd tu).. Lpas siap touch-up2.. ktorg g breakfast.. Pastu aku plek r.. knape die nie suke smacm je.. Pastu die pn bgtau aku.. Pempuan yg die mnat tu hantar msj kat die mlalui seseorg.. Pempuan tu kate’ Mtak maaf terhadp ape yang blaku.. ssghnye awk jgnlah risau.. memang sy dirisik.. tp sy mnolaknye.. sbb ape?? Sbb kte dh bjanji.. n indeed im a person who r always keep the promise.. n jgn bmbg.. n saye hrp awk pn berpgg dgn janji awk’.. huhu.. lpas tu.. aku suke gak r bg phak die.. bg aku.. nielah dkatakn ‘cinta sejati’.. huhu..
*jd moral of the story: sabar.. jgn terlalu ghairah dlm bercnta.. Sabar2.. tgk kat ats tu.. korg nak subur tak?? kalau nak.. sabar.. be patient...

‘Sesungguhnya.. Allah bersama-sama dengan orang-orang yang sabar’-Al-Baqarah...

-Pastu.. jgn r lupa Allah tu.. naty nak kawin.. bkn ke kawin gna imam eyh.. xmalu ke kalau kte byk sgt dose.. pastu sek sok.. kalau dah ade anak.. nak azan.. lyk ke kte nak laungkan bnd tu.. kalau dose blambak.. jd pk2 r.. kalau ade org bley xcouple.. mcm bdak blik aku.. (ABC 214).. knape korg xleh.. Bley k.. pastu sape2 nak kongsi crite ke.. pahit manis... nak luah hati ke.. bgtau je aku.. hehe.. sbenanye nie br criter pertame.. byk ag citer kwn2 aku luah hati kat ku.. huhu.. maklum r... org baik.. hahahaha... (perasan)...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sedikit Bebelan....

Bismillah...
Assalamualaikum...
Selamat Datang ke Dunia Ilusiku.. 'Warkah Ilusi'...

Apa khabar semua??
Aku buat blog nie mmg utk korang bace...
Jadi kalau korang nak bace...
Bace je la... Hahahaha....

Sorry sebab lama tak update...
Yang rindu kat aku tu...
Aku pun rindu korang.... Hahaha...

Lastly....
Kalau ade yang korang rase berguna dlm blog nie....
Gunalah.... dan sebarkanlah.....
Aku nie insan biase.... yang byk (giler) dosa.....
Aku tak layak jd pendakwah macam kawan2 aku....
Nie je yang aku mampu.....
dan kalau aku ade salah.... komen je....
xdelah aku nak p sepak korang plak kan.....
Nak amik ape2....
cakap kat aku dulu....
sbb takut aku plak ada masalah nanti....
Sume bnda dlm nie adalah hak milik keRAJAan 'warkah ilusi'...

SElaMat BerIlUsi......
dalam 'warkah ilusi'....
moga2 dr diskusi....
mendpat konklusi.....
jdkan ia sbg inspirasi....
d dunia dan ukhrawi....


~= cciiikkuuuu ccaaaak =~ huhuhu....

next please........

Related Posts with Thumbnails