Sabtu, 3 April 2010

Asal-silah 'wArkAh iLuSi' dan PenghUlu kaMpung....

Bismillah,

Assalamualaikum, how are u guys?? Hopefully, korg sume sihat. Ok, nielah kali pertama aku ingin mnulis coretan hidupku. Sebenarnye, macam malas nak buat, tapi bila orang pujuk-memujuk, tak taulah, bkan nak kata aku nie bgus.. tapi.. dah orang suruh.. buat je lah.. Ok.. antara pemujuk-pemujuk tu adalah nie.. kawan rapat aku nie.. budak klantan gak.. (aku orang klantan.. naty aku criter pasal dr aku nanti) Nama die Razali Zakariya, orang pasir mas... die bdak kos engineering.. mula2.. igtkan die kos ict.. pastu tgk gaya die.. macam bdak medik.. die tahu serba serbi pasal kecemasan2 nie.. orang patah tangan nak wat mcmane.. org kena sawan nak wat camne..



Nie r gambar razali.. macam pengawal ku je.. hikhik..

Antara orang lain yang menggalakkan aku untuk buat blog nie gak adalah Hanafi Naip.. die suruh aku wat bnda nie setahun yang dulu.. masa tu program oreintasi (taaruf week) kat uia.. die pun suruh r aku wat.. masa tu dah wat blog.. tp just akaun jer.. hikhik.. maklum r.. aku nie memang pemalas.. lbeh2 lagi bab2 mnulis nie.. tp lama-lama.. bla aku fikir.. kta kna share something with other people.. so, if we have done wrong.. they can advise us.. n if i have done a good thing.. they can learn from that.. InsyaAllah.. Pastu.. ade lg org yang suruh aku wat blog nie.. nie lagi lama.. die suruh aku wat dua tahun lepas.. Nama die Akmal Hakim.. die nie roomate aku kat cfs (matric) uia tu.. due tahun aku roomate ngan die.. so.. sape2 nak tau pasal die.. ha, biar abg bongkarkan segalanye.. hahahaha... gmbar kat bawah tu... yang kiri tu Hanafi Naip.. n sbelah kanan tu.. Akmal Hakim.. (due2 bajet bace buku r)












So, aku nak terima kasih kat tiga orang nie.. sbb mmberi inspirasi kepada aku.. untuk aku buat coretan nie....Ok, aku nak masuk sikit r.. mula2.. bukan main lama aku nak bagi nama kat blog aku nie... banyak r.. tapi sumenye aku tak berkenan sangat.. tba2.. aku ingat ag time smayang asar.. tba2 te

rdetik dalam benak kepala aku.. ‘warkah ilusi.. warkah ilusi.. warkah ilusi..’ (huhu, kantoi tak khusyu’ smayang.. hikhik) aku pun.. bla fikir2.. aku pn buat jelah.. tba2i.. aku pun pikir.. knape aku pilih nama nie.. secara kebetulan kot.. terdetik dlm hatiku.. ‘warkah ilusi’.. warkah, ade 6 huruf.. ilusi, ade 5 huruf.. bukankah itu mewakili jumlah rukun iman dan islam.. Alhamdulillah.. ade gak kaitan ngan Islam

.. kalau bukan aku yang nak muliakan Islam.. sape lg?? Obama?? Huhu.. tunggu gajah bertelur r..

Sebenarnya, secara terus terang.. memang bimbang nak wat blog nie.. sebab takut hanyut (lagho) nanti.. (ye ke?? Kta tgk naty).. First of all.. aku nak mtak maaf r.. kalau ada yang cacat cela dalam blog nie.. ada bahasa2 rojak (maklum r.. bdak uia, a kat blakang tu) sori sgt2.. Korang igt r.. aku wat blog nie pada pkul 12.30 tgh malam.. 23/3/2010.. hikhik.. pastu dalam blog nie.. nak crite r.. pasal dr aku(semestinye.. capub2), famili aku.. my best frens ever.. hikhik.. roomates aku... sume2 r.. tp apa yang aku nak bgtau.. mtak maaf r.. skirenye ade yang terasa naty.. aku xde niat sbenanye.. Pape pn.. aib orang aku jg.. xbaik bukak aib org.. Allah marah... Mtak maaf tuh..

Then, before going through about myself, aku nak memanjatka

n sejuta syukur kpd tuhanku dan tuhanmu juga,Allah S.W.T. kerana sentiase merahmati, memberi nikmat dan menjaga aku.. sampai ke hari ini... Sejuta keampunan keatas aku, ibubapaku dan kamu semua.. agar kta berada dalam

rahmatnye sentiase.. Amiiiiiiiiiiiinnnn...

Ok, orang kate.. xknal maka x... cinte..(ye ke??) tp, kat uia lain.. (ye r sebab ada i tu).. xknal.. maka ta.. ‘aruf... hikhik.. (taaruf=berkenalan).. Jd.. assalamualaikum.. nama saye.. Mohd Adib Farhan bin Mohd Salihuddin.. Bley panggil adib or pae.. it s up to u.. lahirnye saye atas bumi nie

pada 28-11-1989.. Aku blaja kat uiam skarang.. (Universiti Islam Antrabangsa Malaysia)... Aku amik kos.. kosmetik.. hahahaha.. (ader ke kos tu??) gurau jer.. hihi.. ak

u amik kos arktek.. InsyaAllah kat Gombak aku sambung for bachelor of Quantity Surveying.. Umur, 20 tahun lbeh.. (hihi, bajet nak mude).. Aku mnat warna putih n hitam.. xtau knape.. maybe warne nie mmg jelas berbeza.. pastu.. aku suke sgt tenis.. InsyaAllah kat Gombak nak main tenis smpai pro.. Aku asal Kelantan; Pulai Chondong, Machang.. nak cari rumah aku sng jer... Korang cari je.. sekolah Maahad Tahfiz Al-Quran Pulai Chondong.. ha.. rmah aku sbelah tu je.. rumah aku di kelilingi oleh 3 sekolah.. hihi.. bes.. xyah pakai pengawal.. secara automatik

.. pengawal sekolah2 tu jd pak guard rumah aku skalik.. hikhik.. jimat duit... Aku xtau apa mknn kegemaran aku.. tp yg penting.. masakan tu mak aku yang masak.. aku makan je.. sbb bg aku.. bila aku lahir atas dunia nie.. mak aku lah org pertama yg bg aku minum.. bg aku makan.. aku s

ayang sgt mak aku.. jd, mmg apa die masak.. sume sedap bagi aku.. aku berminat dalam leadership n management.. aku xtau knape.. maybe pengaruh bapa aku.. walaupun aku amik kos QS.. InsyaAllah aku bley apply leadership dlm kerjaya aku tuh.. Dulu.. aku masuk tadika pd umur 5tahun.. tadika tu dekat je ngan rumah aku.. seigt aku.. aku ade besfren.. tp pempuan.. huhuhu.. biase r bdak2 kan.. mak aku pun terkjut dgr aku rapat ngan pempuan.. tp die wat rilek je..


Picture of my beloved mummy n daddy @ Seoul, South Korea...


Pastu, aku masuk prasekolah kat sekolah Machang.. sbb mak aku cikgu kat situ.. huhu.. sini byk crite nakal aku.. tp aku cite nanti.. ruangan lain.. Lpas tu.. darjah satu sampai darjah 6.. aku skolah kat rumah aku r.. (buat ape ade skolah kat rumah, tp skolah jauh2.. btul x??) pastu.. aku masuk skolah kat rumah aku gak.. Maahad Tahfiz Al-Quran Wal-Qiraat Pulai Chondong (MTAQ)... heehe... (hafal Quran rupenye aku nie).. Lpas tu.. masuk uia.. walaupn ada benda yang xbrape sedap d dengar apatah lagi d alami sbelum aku masuk tu.. (aku criter lain kali)... Dulu.. kat MTAQ, aku jd pengawas.. plg tggi jd bendahari pengawas n vice president for Badan Dakwah dan Kepimpinan... Alhamdulillah.. sbb ada pengalamn dari sana.. Aku terpilih untuk jd MPP (FSCC ; Foundation Student Coordination Council) kat UIA Pj tu... Jadi orang biase je... (jd mpp nie lteh.. naty aku criter gak kat ruang lain)..

Kat MTAQ tu jgak aku jd wakil volleyball.. (main ntah pape).. aku main ping-pong gak.. aku main libas2 je.. tp xtau jd bley main plak.. bakat terpendam kot.. hehehehe... Ala

hai.. aku lupe plak.. aku xckp ag adik bradik aku brape org.. aku ade 7 org adik-beradik..

(ha, tu gamba penghulu ilusi... kat sbelah.. skema giler).. ok sambung2.. aku anak ke lima.. Adik-beradik aku yang pertama nama akak aku.. name dia Ezatul Sarah.. 27.. skrang tgh amik ACCA.. lulusan Kolej Politeknik Teknologi Mara Cheras.. Kedua plak Noor Salha.. mude stahun drp yang sulong.. Lulusan uia.. skarang keje kat KLCC.. as a HR.. yang ketiga plak.. Mohd Nasri Adib.. studying @ uia.. engineering... Then.. Mohd Adib Mustaqeem.. Uitm.. Perhotelan.. lepas tu aku.. Yang ke6 plak.. Mohd Adib Firdaus.. form five.. Dan last skali.. adik comel aku nie.. Faten Noorzafarina

.. standard 6.. due org yang last nie.. agak teramat manje.. huhu.. aku sayang diorang.. tp due org nie asyik gaduh jer.. aku xtau nk wat ape.. speechless....


Ade 4 org lg aku xperknalkan.. hikhik.. First.. my daddy.. Mohd Salihuddin Mohd Noor.. 56.. Businessman.. aku.. kalau aku down.. aku slalu tgk bapak aku r.. mmg bg aku.. dialah tokoh aku.. (sbb ape?? Naty aku criter)..

Secondly.. my mummy.. Noor Azidah Haman Affandi.. 52.. Teacher (kat skolah adik bongsu aku).. mak aku plak.. mmg a strong woman that i ever seen, met n had.. aku

agak kagum r dgn mak aku.. aku kalau aku ‘panas’, ‘tension’ n bab2 yg memerlukn kesbran y tggi.. aku akn tgk mak aku.. (nie pn.. naty aku criter knape..) Aku sayang mak n bapak aku..

Ok.. ade due org ag.. yg aku xcrite.. dalam famili aku.. actually.. these 2 people are new in my family.. firstly, Muhamad Mazuan b Razaly.. 28.. die nie abg ipar aku.. die nie senior aku kat MTAQ.. (kantoi dulu2 dok ngorat akak aku.. hihi.. xde r) lpas tu die pn lpasan UIAM.. Bahasa Arab... skarang keje kat JAKIM.. die suami kpd akak aku yg pertama.. n the last person in my family is.. Muhammad Ikhwan Faiq.. anak sedara pertama aku.. stahun jagung br.. bdak nie.. comel giler.. hihi.. geram aku.. (tgk bapa sedara die r..) itulah serba sdikit yg aku bley taaruf(kenalkn) diri aku kat korg.. Kalau ade pape ag

aku nak citer kat korang, InsyaAllah aku akan sambung kat ‘Salam Pengenalan 2’.. Pasal2 famili aku yg detail sume tu.. naty k.. luv u all... Wallahua’lam....


Nielah famili aku.. @ Convo kakak aku yg kedua @UIA Gombak…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sedikit Bebelan....

Bismillah...
Assalamualaikum...
Selamat Datang ke Dunia Ilusiku.. 'Warkah Ilusi'...

Apa khabar semua??
Aku buat blog nie mmg utk korang bace...
Jadi kalau korang nak bace...
Bace je la... Hahahaha....

Sorry sebab lama tak update...
Yang rindu kat aku tu...
Aku pun rindu korang.... Hahaha...

Lastly....
Kalau ade yang korang rase berguna dlm blog nie....
Gunalah.... dan sebarkanlah.....
Aku nie insan biase.... yang byk (giler) dosa.....
Aku tak layak jd pendakwah macam kawan2 aku....
Nie je yang aku mampu.....
dan kalau aku ade salah.... komen je....
xdelah aku nak p sepak korang plak kan.....
Nak amik ape2....
cakap kat aku dulu....
sbb takut aku plak ada masalah nanti....
Sume bnda dlm nie adalah hak milik keRAJAan 'warkah ilusi'...

SElaMat BerIlUsi......
dalam 'warkah ilusi'....
moga2 dr diskusi....
mendpat konklusi.....
jdkan ia sbg inspirasi....
d dunia dan ukhrawi....


~= cciiikkuuuu ccaaaak =~ huhuhu....

next please........

Related Posts with Thumbnails