Rabu, 7 April 2010

Tragik dlm Ilusi...

Huhu.. kali nie plak.. aku nak citer sket ttg peristiwa2 yg tragik yg pernah aku alami... hihi... Sbenanye.. kalau korg nak tau.. hdup aku nie.. da byk kali da nyawa nk mlayang.. (bkan aku doa.. tp itulah yg berlaku)..tp Alhamdulillah.. Allah bg lg kesempatan kat aku.. ssgguhnye.. aku takut sgt nak bertemu ng pencipta aku.. sbb dose blambak.. pahale plak apalh sgt.. N Alhamdulillah... bla aku terigt bnd2 nie.. aku igt kat mati.. aku jgak igt kat Allah.. n aku slalu ckp kat diri.. 'Allah bg pluang aku hidup.. bkn utk nak derhaka kat die'.. Aku byk wat dose.. byk sgt...


Ok.. aku da nak start citer.. ready ke blum??.. hhihhi.. ok citer pertama nie.. mase aku darjah lime.. huhu.. aku da ckp byk kali da kat korg.. aku nie bdak jahat + nakal yg melampui batas... hikhik.. Aku igt ag.. time tu.. ayah aku bli motor baru.. tp 2nd hand jer.. Biase r.. ktorg org biase je... Aku adlah org y excited mase tu.. hehehe.. biase r.. dpt motor br.. Mase tu aku nak test bawak moto.. tp bapak aku xkasi.. sbb moto tu mcm lbey power sket.. Tkan brek pn bergrak ag.. hahaha... Ptg tu.. aku pnjam moto atuk aku.. sbb ade keje sket.. Pastu malam tu.. aku kna r hntar moto atuk aku kat rmah die r.. rmah die ng rmah aku dkat je... kalau ikut jarak.. xsampai pn sekilo.. tp kalau ikut jalan.. mmg dkat 2 3 kilo gak r.. pastu kna ikut jln raya.. Seigt aku.. Atuk aku cal.. suh anta moto tu.. die nak gune.. pastu.. aku pn nak hntar r.. sbb da ade moto br.. Tp mak aku xbg.. Tp.. sbb aku degil.. aku nk p jgak.. Mak aku time tu da xbg.. Die cakap..' Jgn pg.. buat homework nie...' Pastu die masuk blik sbb die nak tdo kn adik bongsu aku.. faten... Pastu.. masuk je mak aku dlm blik.. hehehe.. dgn jahatnye.. aku bgtau r abg aku... 'jom..kte pg'.. Abg aku y sulong nie da xnk layan aku.. die pn layan r.. hahahha... Die pn ajak gak adik laki aku..Firdaus... Ktorg kna bwak due motor r.. sbb naty nak blik.. kighe agkut trus gna satu moto je.. Mula2.. aku nak bwak moto br.. tp abg aku xbg.. sbb moto tu.. kadg2 mati.. sbb clush die tggi kot.. So.. aku pn bawak r moto atuk aku tu...

nie r gmba moto bapa aku baru bli.. hahaha.. bajet r...

Mule2.. aku saje suh abg aku pg dulu.. sbb nak kejar die.. nak mrempit.. hahahha...Pastu ble abg aku nak masuk jln raya.. die pn tggu aku.. Pastu aku duk blakg die.. die pn ckp.. 'dok depan'.. die suh aku g dulu.. aku pn pg r... mase tu aku sorg2 je.. tp abg aku die bonceng adik aku... Pastu.. aku pn bawak moto dgn laju skali r.. sbb mmg niat nak blumbe ng abg aku... hikhik.. pastu.. tbe2 ble masuk satu lorong... aku prasan y abg aku xde kat blakang... Aku pn dgn cpatnye.. u turn blik r... Pastu jauh da pg.. xjumpe2 ag abg aku.. tbe2 aku ternampak 'ilusi' dseberang jln sana.. 'ilusi' abg n adik aku.. aku xtau sape sbenanye diorg.. tp mase aku pndg.. aku nmpak abg n adik aku.. diorg tgh naik moto r.. aku pn plik knape diorg dok sberang sane.. aku pn mnjerit r kat diorg.. 'abg lang.. abg lang g mano tu??!!!!'' beberape kali aku ulang... Tba2.. abg n adik aku lalu dpan aku.. berselisih r moto ktorg dgn hala tuju yg bertentangan... mase abg aku nak 'pass' depan aku tu.. die pggl 'pae' pastu aku pn pndg kat diorg.. (seriusly.. aku xtau ilusi y aku nmpak tu sape sbenanye.. tp ape y aku nmpak adalah.. abg n adik aku.. exactly them).. (org kate.. kalau org ade nak blaku sesuatu yg aneh... sblum tu diorg akn rs bnd plek y org lain xnampak.. xtau r btul ke
x.. org kate r..)..

nie la lory yg parking scare haram tu.. hikhik...

Pastu.. aku pn kna r u turn balik sbb nak kejar abg aku.. Pastu.. seigt aku.. ade sebuah lori.. die parking kat tpi jalanraya tu r.. so aku lntas lori tu dl.. pastu aku pn u turn.. mase tu aku darjah lime kan.. so kaki pn pndek ag.. Jd u turn aku tu mmg xproper r.. Jd bla aku nak u turn aku termasuk r dalam jalanraya tu.. tbe2.. ade sbuah teksi laju giler dtg ke arah aku.. Gile r.. mase aku tgk tu.. aku cuak giler.. Dsebabkan terlalu takut.. aku pn pergi keseberang jalan sana.. dgn harapan.. kete tu xlggar aku.. tbe2 teksi tu pn kearah y same.. n sbb xsempat brek.. KEBABOOM!!!.. Teksi tu laggar aku.. Aku mmg xigt pape pn.. melainkan.. Mase teksi tu dkat ng moto aku.. Sblum die lggar aku..(die lggr side kanan).. aku igt dgn scare spontan.. aku mgangkat kedua2 kaki aku.. N Alhamdulillah.. sbb aku agkat kaki tu r.. kaki aku xpatah.. sbb moto tu mmg hancur r.. da xleh repair.. bapak aku bli moto br plak kat atuk aku... Pastu aku mmg xsdar.. Yg aku sdar.. mule2.. aku bgn.. mak aku kat dpan aku.. mase tu dlm ambulans.. Kedua.. Bla aku sdar.. Ayah aku senyum kat aku.. mase tu da kat hospital... pastu aku pengsan balik...

tgk tu... btape truknye moto atuk aku... huhuhu...

Adik aku citer.. mase aku eksiden.. abg aku pndg blakang.. n die trus campak moto tu.. n blari kat aku... adik aku terjatuh skali ng moto tu.. sian die... Pastu.. mak aku citer kat aku.. Mase aku ng abg aku br bla dr rumah.. Adik (faten) aku da tdo.. jd die kuar blik.. die cr aku.. aku xde.. Pastu.. mak aku pn tdo jap.. Mak aku ckp.. mase die tdo tu.. terlintas dlm mimpi die ade eksiden.. scare sekilas gitu je... Lpas je mimpi tu.. mak aku terjga dr tdo sbb ade org cal.. Cal tu adalah dr kawan bapak aku.. yg dok kat tmpt eksiden aku tu...pastu mmg sume satu famili terkjut.. Ayah aku trus berlari ke jalanraya.. Ya Allah.. sygnye sume org kat aku.. tp aku je y asyik nakal.. jahat..

renung r.. sbenanye.. ramai org sayang kat kter.. tp kte je yg xtau.. am i??

Alhamdulillah.. walaupn cedera agak kuat.. Allah bg aku chance utk hidup.. Aku slalu r berazam.. aku nk brubah.. n be a good man one day.. n Alhamdulillah.. Aku da bleh buktikan sket2 kat famili aku.. Dgn jd presiden fscc/mpp kat uia pj.. Tp aku xrase bnd tu memadai utk sgala y mak ayah n famili aku wat kat aku.. N bla aku masuk skolah Tahfiz.. mak ayah n famili aku suke... Itu pn xckp lg utk mreka.. Dgn dapt reslt SPM.. famili aku suke.. tp bg aku tu xckup ag... aku akn berusaha lg.. Mak n ayah aku xbg cari 'orang' ag.. aku xcr lg sape bakal 'orang' tu.. mak aku suh amik arktek.. aku xamik economi walaupn aku mmg mnat ekonomi.. pastu aku pn 'suffer' r dgn arktek tu.. nie sume aku wat sbb aku nak blas jase mreka... Skarang nie.. aku nak buktikan kat ummi, abah, along, angah, abglang, abg teh, daus, faten n abg wan... yg aku btul2 nak brubah.. n boleh brubah... ke arah an outstanding person... xnak doh mgulangi zaman kecik2 dulu y mmg nakal n jahat giler tu.. zaman gelapku sudah berakhir... huhuhu...

igt kawan.. ape yg ilusi nak ckp nie...

Jd.. kawan2 ilusi.. dr ape y aku citer kat ats tu.. Jelas skali.. jgn r xdgr ape mak ayah kiter ckp.. Aku da lalui kesan dr itu.. So.. harap2.. kawan2 aku x ulang r ape y aku lalui.. Sakit kot eksiden... hehehe.. Kte.. xperlu jd org yg slalu kat ats.. tp kte jdla org yg mane.. smakin lame smakin bgus.. btul x?? Biarla kte jahat dulu pn.. asalkan kte ade kesedaran utk brubah.. Aku yakin korg sume org baik2.. xmcm aku.. nak brubah.. kna eksiden dulu.. huhuhu... sakit2.. Korg doa r... Biar aku jd org y lbey baik... Aku pn doa kat korg gak.. AMIN.. Sori r.. aku citer satu je.. yg lain tu aku smbg len kali...

'Org y berjaya itu adlah.. org yang mane hari ini lbeh baik dari smalam... hari esok adalah lbeh baik dr hari ini...'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sedikit Bebelan....

Bismillah...
Assalamualaikum...
Selamat Datang ke Dunia Ilusiku.. 'Warkah Ilusi'...

Apa khabar semua??
Aku buat blog nie mmg utk korang bace...
Jadi kalau korang nak bace...
Bace je la... Hahahaha....

Sorry sebab lama tak update...
Yang rindu kat aku tu...
Aku pun rindu korang.... Hahaha...

Lastly....
Kalau ade yang korang rase berguna dlm blog nie....
Gunalah.... dan sebarkanlah.....
Aku nie insan biase.... yang byk (giler) dosa.....
Aku tak layak jd pendakwah macam kawan2 aku....
Nie je yang aku mampu.....
dan kalau aku ade salah.... komen je....
xdelah aku nak p sepak korang plak kan.....
Nak amik ape2....
cakap kat aku dulu....
sbb takut aku plak ada masalah nanti....
Sume bnda dlm nie adalah hak milik keRAJAan 'warkah ilusi'...

SElaMat BerIlUsi......
dalam 'warkah ilusi'....
moga2 dr diskusi....
mendpat konklusi.....
jdkan ia sbg inspirasi....
d dunia dan ukhrawi....


~= cciiikkuuuu ccaaaak =~ huhuhu....

next please........

Related Posts with Thumbnails