Isnin, 30 Ogos 2010

Kaulah Maha Pengasih...

Assalamualaikum.... ade org x???
hahaha.... wahai shbt ku... korg shat x???
puasa mcmane.... penuh x??? hikhik....
solat tawarih (ayat upin ipin) pnuh x??


pejam clik... pejam clik....
dah nk hbs dah puasa....
jd... same2 r kite tny diri kie....
dah ckup kah amalan kite lbeh2 lg dlm blan y plg berkat nie....

Aku rase syukur sgt2.... sbb Dia sntiasa bg nikmat kat kite....
dan ape je yang aku wat dlm mnnjuk betapa syukurnya aku kpdNya??
bgitu sdikit.... boleh kire ng jari je....

Mula2 aku puasa.... mmg rase mcm sorg2... sbb sbilik 4 org je...
jd kdg2 ktorg bkak pose sdr2....
Tp lame2... ramai kwn ajak p sini... bkak pose sama2...
jd lame2 mmg terasa mmg agak nikmat d blan puasa nie....

1st week puasa....
adalah sdikit dugaan kan... bile henset hilang....
sdey giler.... huhuhuhuhu....
mase 1st day puasa... masa sahur....
mak aku call... sayunye rase.....
dah lame xsahur ng mak...
dia plak call.... suara serak2....
sdeynye rase.... mak aku dah masuk dlm umur 50-an....
aku plak dah masuk alam dewasa.....
kdg2 mmg x dnafikan.....
zaman remaja r paling best.....
sbb time tu mcm kite baru pndai everythg....
n mase nie jgak r mak bapak kite nilai kite....
Kdg2 mak bapak kite bg sumthg kat kite...
dan diorg nk tahu ape y kite bleh wat....

remaja la katakan.... huhuhuhu....

Pastu mase 1st week puase gak....
kwan aku ajak bkak pose kat pizza hut...
wawwwwaawwa....
best kot..... sbenanye mcm nk tolak....
tp dah die suh teman kan.....
jd p jela.... tp....
persoalannya... kawan aku tu laki ke pompuan??
hahahhaa....
pandai2 r korg pk.... hikhik....

nyum2... best kowt.....

Pastu 2nd week....
klas aku ada smpai pkul 630 kowt.... aduyai....
ltey2.... smpai mase tu bapak aku call....
n die terkjut aku dok dlm klas ag.....hikhik.....
mase hjg mggu.... aku balik rmah kak aku.... sbb tolong die wat biskut raye....
best kowt.... walaupn ltey tu xterkira.... tp best r bile dok ng adik bradik nie...
tu r nikmat y Allah bg kat org ade adik bradik ramai nie.... hikhik....
jd kpd kawan2 aku... y bkal jd mak bapak tu.... ramai2 kanlah anak2 korg sek sok...
hahahaha... agar2 ank2 korg xrase bosan bile jd ank korg naty... hahaha...
terbelit2 ayat aku.... huhuhu...
aku ade tny kawn aku.... die anak tunggal.... 'best x ank tggal??'
die pny reaksi tu mmg die xsuke r.... hahahaha....
ok2... wat biskut raye tu.... mmg r agak ltey....
tp sbb da ade pgalamn kat matrix dlukan....
wat2 projek.... mmg mgigatkan kmbali r memori time wat projek dulu....
tobat r... xnk aku wat2 projek ag.....
tension2.... pastu xtny ag bab solat sume tu.....
kdg2 bile time projek dah blambak kan....
dan time tu plak r ade keje2 lain.... haaaa....
mmg r... time tu kalau ade org wat lawak pn rase nk bg penyekeh je....
hahahaha.....

tu dio... almond london akak aku punye... wiwiwiwi....

3rd week puasa plak....
aku cube r p main tenis kan.... sbb bosan kowt xleh main....
tp Ya Allah ltey giler kowt.... nasib baik men ptg.... kire bley than ag r smpai berbuka....
tp kalau main pg2 ag... adoi.... aku xleh byang r.... jd myat hdup je kowt....
hikhikhik.... pastu mggu nie jgak kna submit video presentation.... dah r kna shoot sdr...
mmg r hari tu jd mayat hdup je aku.... terigat kembali time2 wat projek dulu....
ade kwn aku tu mmg xmandi r.... huhuhuhu....
kdg2 time projek byk.... aku je la insan kamil y mandi dlm blik tu... hahahahha....
mggu nie jgak... akak aku ajak bkak pose... kat bangi.....
same2 ng famili die... kak ngah n abg2 aku...
best kowt.... name restoran tu... caiyo....
hahahaha... lawak plak aku base name restoran tu...
aku blanje satay je.... hehehe... biase r.... org miskin kan.....
mmg trase r best bile bkak pose ng adik bradik nie.....
no wonder r ade company syarikat tu ltak name 'adik beradik'.... hikhik...
jd aku mmg sgt2 mnggu time ng mak bapak aku plak.....
xsbar2 nie nk pose n bkak pose ng diorg.... hehehehe....

satay je y aku mmpu blanja... huhuhuhu....

Jd skrang nie.... dah masuk 4th week puasa....
jd kite tny r dri kite.... dah ckup ke amalan.....
carilah mlm lailat al-qadr.... sbb malam tu ibarat sribu blan....
Maha Pengasihnye Allah.....
Alhamdulillah.... krana byk nikmat y Kau berikan kpd kami....

Ya Allah... pertemukanlah kami dgn lailatul qadr....

* tambah sket.... dulu time kecik2...
org ckap malam lailatul qadr nie ibarat sribe bulan.....
aku dok pk mcm mane r sribu bln....
sbb aku dok pk bulan tu maksd die 'moon'...
jd aku pn plik.... mcmane r measure the thousand of moons...
hahhaha.... rupe2 bla dah bsar.....
baru aku tau y bulan tu mksd die 'month'....
hhuhuhu... hampeh btul r aku nie.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sedikit Bebelan....

Bismillah...
Assalamualaikum...
Selamat Datang ke Dunia Ilusiku.. 'Warkah Ilusi'...

Apa khabar semua??
Aku buat blog nie mmg utk korang bace...
Jadi kalau korang nak bace...
Bace je la... Hahahaha....

Sorry sebab lama tak update...
Yang rindu kat aku tu...
Aku pun rindu korang.... Hahaha...

Lastly....
Kalau ade yang korang rase berguna dlm blog nie....
Gunalah.... dan sebarkanlah.....
Aku nie insan biase.... yang byk (giler) dosa.....
Aku tak layak jd pendakwah macam kawan2 aku....
Nie je yang aku mampu.....
dan kalau aku ade salah.... komen je....
xdelah aku nak p sepak korang plak kan.....
Nak amik ape2....
cakap kat aku dulu....
sbb takut aku plak ada masalah nanti....
Sume bnda dlm nie adalah hak milik keRAJAan 'warkah ilusi'...

SElaMat BerIlUsi......
dalam 'warkah ilusi'....
moga2 dr diskusi....
mendpat konklusi.....
jdkan ia sbg inspirasi....
d dunia dan ukhrawi....


~= cciiikkuuuu ccaaaak =~ huhuhu....

next please........

Related Posts with Thumbnails