Ahad, 12 Jun 2011

Kebenaran...

Tibe2 hatiku trigt tntg keamann dunia skarg ini...
Dunia skrg pnuh dgn kucar-kacir...
Trigt satu forum Ilmiah y aku tonton smalm...
Dipengurusikan oleh seorg pnsyarh UIA...
dan tige org panel adalah...
Pemuda UMNO,Khairi Jamaludin,
Pemuda Pas.. (ak lupe name die sbb die br mng muktamar ritu... sori..)
dan Dr. MAZA.

Diorg mmbncgkan ttg fitnah....
agak mnarik tajuknye....
didlm Al-Quran ade mnyebut ttg fitnah...
fitnah y dmaksdkan oleh Al-Quran itu adalh kucar-kacir...
spt y berlaku d dunia skrg ini....
dan apabila kite lhat....
fitnah ini trsbar dgn byk care....
tp y plg famous adlah via media....
dgn media r kite sume trtipu...
Media dikawal oleh geng2 Yahudi laknatullah...
dan mreka myebar byk fitnah...
apekah fitnah itu....
mreka xmahu org2 arab mlihat perkara2 baik trhdp org putih...
maka mreka mnayagkan gmbr2 peperangn y mnnjuk kezaliman tntra Us...
Bgitu juga org putih....
Diorg drp kecik ag... d doktrin ttg kjahatan org2 arab...
Sbb tu apabila berlaku kekacauan....
Maka org Islam y mnjd mangsa....
dan bg org Islam... org US tu jhat...
tp apekah kbenaran sbenanye....

Trigt ktika nabi Yusuf d buang oleh adik bradiknye...
Maka slepas sekian lame Nabi Yusuf bersbar....
maka die mnjd seorg pmimpin d Mesir...
Dan tatkala saudara2 nye dtg utk mminta maaf kpdnya...
krane kjahatn y pernah mreka lakukan kpd beliau....
Maka Nabi Yusuf berkta.... (lbeh kurg)...
' Dia (Yusuf) berkata "Pada hari ini tiada cercaan trhdp kamu,
mudah-mudahan Allah mngampuni (kamu), ssghnye Dia adalah Maha Penyayang
di antara para penyayang' - (12 : 92)
dan pd ayat 100... beliau berkata kpd ayahnye...
'setelah SYAITAN merusakkan (hbgn) aku dan saudara2ku'..

Jlaslah dr ayat di atas... biar lah Allah y mmblas ape kjhtn org kpd kite...
dan SYAITAN lah dalang sgale2nye....
Die lah mnjd dalang kpd geng2 mat saleh...
utk buat kartun ttg kburukan org arab....
tgk citer popeye dan lain2...
dan skrg mreka tnjuk kat org Islam ttg jhatnye org2 putih...
Pergi serang ngare Arab.. dan bnuh sume org...
tp pernah tak kite lhat gmbar2 nie..
(these picture I've taken from Anvari.org)

'The bright side of US army'









What we have to believe is, we are human....
It is impossible if God does not put the same 'feeling' in our heart...
definitely not same... but there is...
love.. care... sadness... laugh... in our heart....
We are human being... who are better than angel...
So... look out the box... don't judge a thing by one side...
look at in different sides....

They are also fathers, they are also mothers...
They were also used to fall in love...
They are also have brothers and sisters in their family...
They are also son and daughter...
N they are also human being....
So, it is impossible if 'pity' doesn't exist in their heart....

SATAN hates us so much....
that's why they don't want we bless each other....
Always looking for the way to make people in this world quarrel each other...
because of them... we in this situation...

But, remember... what God promises us....
Whatever happen... the truth will come...
So, seek the truth....
don't judge a thing on a first impression...
n not only on one sight....

~Seeking the truth~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sedikit Bebelan....

Bismillah...
Assalamualaikum...
Selamat Datang ke Dunia Ilusiku.. 'Warkah Ilusi'...

Apa khabar semua??
Aku buat blog nie mmg utk korang bace...
Jadi kalau korang nak bace...
Bace je la... Hahahaha....

Sorry sebab lama tak update...
Yang rindu kat aku tu...
Aku pun rindu korang.... Hahaha...

Lastly....
Kalau ade yang korang rase berguna dlm blog nie....
Gunalah.... dan sebarkanlah.....
Aku nie insan biase.... yang byk (giler) dosa.....
Aku tak layak jd pendakwah macam kawan2 aku....
Nie je yang aku mampu.....
dan kalau aku ade salah.... komen je....
xdelah aku nak p sepak korang plak kan.....
Nak amik ape2....
cakap kat aku dulu....
sbb takut aku plak ada masalah nanti....
Sume bnda dlm nie adalah hak milik keRAJAan 'warkah ilusi'...

SElaMat BerIlUsi......
dalam 'warkah ilusi'....
moga2 dr diskusi....
mendpat konklusi.....
jdkan ia sbg inspirasi....
d dunia dan ukhrawi....


~= cciiikkuuuu ccaaaak =~ huhuhu....

next please........

Related Posts with Thumbnails