Ahad, 10 Februari 2013

Balik Kampung Lagi...




Alhamdulillah.... Kali nie balik rmh lg... heee.... ramai jgak r dok sindir aku... Cakap 'presiden mne bleh blk..' huhuhu... ak xksah pn... ckp r ape nk ckp asalkn mak bapak aku hepi ble aku blk...

Dulu aku igt lg... bile jmp org y kite rndu or pape.... kte mesti ckp byk... citer byk2... sbb nak share ng die... Bgitu jgak r ng mak bapak aku... tiap kali anak2 die blk... mulut tu ssh nk dok diam... heee... dlu time ktorg kecik2... diorg byk mulut jgak... tp tu bebelan... Sekarang nie byk kpd sharing bnd... rindu angat kat ummi dan abah....

Hari tu mase cuti sem between sem 1 n sem 2... aku rase tu r cuti inter sem aku paling best dan bermakna dalam hdup ak... Sbb bile pg ak r yang cari mknn utk org kat rmh... Aku jgak r buat kje rmh... heee... Xtau r nape bersmgt plak nak buat kje2 camtu....

Bile aku cek balik nape aku jadi camtu... sbb die adlh aku rase menyesal sgt tak apreciate bile dok rmh... Skrg aku jd presiden econ plak dah... Jd bile jd pres aku tau y ak akn busy mcm aku kat matrik dlu... Tmbhn plak sem nie ak nak buat btul2 xnk jd mcm sem lpas....

Sem lpas aku rase mcm sem plg truk skali ak kat uia nie... tp Alhamdulillah... result ritu xde r y tertruk... heeee... Stakat nie result plg truk ak adlh time short sem... Jd utk 1st time dlm hdp aku dlm uia nie aku xnk dah amik short sem.... I'Allah time short sem tu aku n akak aku p wat umrah.... I'Allah pd fasa terakhir ramadan... raye kat sane r aku taun nie... Mest adik bradik aku rndu kat aku.... Hahaha....

Haaa... cuti kali nie nak buat bende nie....


I'Allah kali nie kat rmh aku dan kak long aku nak buat kek pavlova same2... Heee... ktorg nak buat sbb ummi mgidam ritu... Pastu kalau bnd yang mak aku suke... I'Allah abah pn suke.... Heee.... Nie first time buat kek pavlova ng kak long... I'Allah aku buat sume nie sbb nak buktikan lelaki yang aktif ng society nie x;eh masak... heee... ceh pdhal buat kek je pun.... Heee....

Aku blaja masak dan bnd2 dapur nie sbb ak nak jd suami dan ayah mithali naty... heeee... Amin2... sbb ak dok dgr jgak r kwn2 ak citer y suami skrg nie asyik suh bini je buat kje... then bile bini beranak then diorg pn mkn megi je r.... huhuhu.... Xpe2.. ak nak start dlu... biar naty kalau ummi n adik beradik pompuan aku busy... aku plak bleh msk utk diorg.... Heee... baik x?? (baikk laa sgt)

Suami mithali to be... Amin2....

Dok kat rmh nie jgak bleh r adik manje aku lpas rndu aku... Adik laki n pompuan aku... Sorg ak pggl 'pidot' dan sorg lagi ak pggl 'gendut'... hahaha.... Bile ak blk je... dua org nie mmg mtak sume bnd r... 'achik, buat air...' , 'achik jom p sini' hehehe... best plak ble ad org dok mnje2 ng kite... hehe....

Ok r... naty aku share ng korg psal taklifat y dberikan kpd aku plak sem nie... yakni presiden... sbenanye mmg xnk... ak siap tkar no lg biar org xleh detect aku... tp sperti kate Allah... 'mereka merancang, Allah pun merancang dan sebaik2 perancangan adalah Allah.'... Maka terpaksalah jdi sekali lg... Mgkn nie yang terakhir kowt... heee....



Nie r my sweet adik... sbelah kanan aku tu gendot... kiri aku plak tu pidot.. heee.... 

Jumpe lg k.. dun forget to follow this blog... anyway I'Allah i'll write again a story title 'Hanya UntukMu'.... Wait and see k.... Assalamualaikum....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sedikit Bebelan....

Bismillah...
Assalamualaikum...
Selamat Datang ke Dunia Ilusiku.. 'Warkah Ilusi'...

Apa khabar semua??
Aku buat blog nie mmg utk korang bace...
Jadi kalau korang nak bace...
Bace je la... Hahahaha....

Sorry sebab lama tak update...
Yang rindu kat aku tu...
Aku pun rindu korang.... Hahaha...

Lastly....
Kalau ade yang korang rase berguna dlm blog nie....
Gunalah.... dan sebarkanlah.....
Aku nie insan biase.... yang byk (giler) dosa.....
Aku tak layak jd pendakwah macam kawan2 aku....
Nie je yang aku mampu.....
dan kalau aku ade salah.... komen je....
xdelah aku nak p sepak korang plak kan.....
Nak amik ape2....
cakap kat aku dulu....
sbb takut aku plak ada masalah nanti....
Sume bnda dlm nie adalah hak milik keRAJAan 'warkah ilusi'...

SElaMat BerIlUsi......
dalam 'warkah ilusi'....
moga2 dr diskusi....
mendpat konklusi.....
jdkan ia sbg inspirasi....
d dunia dan ukhrawi....


~= cciiikkuuuu ccaaaak =~ huhuhu....

next please........

Related Posts with Thumbnails