Selasa, 5 Oktober 2010

Kembali....


Assalamualaikum.... ape kabar teman2??
dah lame aku xpost artikel dlm dunia ilusi aku nie...
sory sgt2... biase r... hdup nie...
ade mase... mase lapang terlbeh2...
ade mase... mase tu mcm shari 3 jam je...
ade mase.... dok syok blaja...
ade mase lak... tibe2 asgnmnt blambak...
jd sabar jela kan....

Mule2 skali... off course...
mtak maaf bebanyak2...
lame da xbercoret....
sbb byk sgt keje...
paham2la... da nk hbs sem kan...
jd due date hntr asgmnt da dkat...
then cmpur lak ng nk final kan....
Jd maaf byk2....

Ok... kat sini nak citer la sket2....
ape y aku wat kan....
asgnmnt ape y buat sbuk nie kan...
ke buat2 sbuk...
Ok... 2 mggu lpas.... aku n grup aku....
terdiri dari 5 laki campur aku... n due pompuan....
nie utk asgmnt 'material science'
ktorg kna wat pasal 'glass'... atau dlm melayunye... kaca...

Pade hari jumaat... 2 mggu lpas....
da lupe da tarikh die....
ktorg pn bertolakla ke seri kembangn....
ktorg nk pegi kat supplier glass...
pastu nek la due buah kete...
Viva satu... n proton saga satu....
aku nek kete viva...
ng mufid n farez....
pastu 4 org ag... nek r kete saga tu...

saga zhorif.... hahahaha....

Pastu... mtorg bertolak dlm 815... sbb nk siap awal...
mule2... y lead tu zhorif... kawan aku y drive saga tu...
pastu bile smpai kat mrr2 tu...
ya Allah... byk nye kete...
Pastu diorg pn suh aku y lead.... tukar direction...
aku pn manelah tahu... sbb aku nie mmg asal klantan...
xpernah plak mak bapak aku ajak jual cendol kat kl nie...

Pastu da diorg percaye kat aku kan...
hahahaha... maklumlah... suci dlm debu muke aku nie.... hahaha...
then.. dgn xtau ape2... aku wat2 r tahu jalan...
hahhaha... pastu mufid pn bawak r kete tu dgn panduan budak kelantan....
hahhahaa... uuuiissh... mufid bawak kete... jgn men...
aku smpai jatuh ke bawah... hahahaha...
sbb asyik brake emergency je... huhuhuhu....

kete encik mufid... huhuhu... slap2... tuan mufid... hahaha...

Pastu... aku xtau mcmane...
aku call r akak aku...
sbb die pernah dok kl kan....
pastu last2... smpai putrajaya aku guide grup aku...
hahahhaa... makin jauh la plak...
pastu brenti r kat rmah akak aku....
sbb nk suh akak aku assist smpai seri kembangn...
Then bile ktorg follow kete akak aku tu...
Tibe2 mufid cakap die tahu jalan nk ke seri kembangan...
pastu aku tny r die... cane bley tahu...
die pn ckap... aku org serdang... (seri kembangn nie dok area2 serdang...)
mase tu sume org terkjut....
kurang asam punye mufid....
die org serdang... pastu suh aku lak y lead...
mmg nk kna pnyepak tahap ronaldo...
pastu sume org mcm tergelak...
hahhahaa... ye r... punye lah aku dok call akak aku....
rupe2nye kawan kau y bawak kete tu org serdang...
sabar... sabar... adui2... sekeh kang mufid nie....

korg boleh nmpak betapa dkatnye Serdang ng Seri Kembangan... adoi2...

Pastu... jmpe r dgn tmpat suplier tu....
diorg org cine...
but... although they r chinese...
they treat us like we r chinese too...
they r so nice people...
very nice....
we r so lucky bcoz... we met them...
n can proceed our asgmnt well...

Pastu ktorg pn p r tempat len plak...
ktorg p kat damansara... n jalan pahang...
ktorg actually cari factory y buat kilang...
sbb nk dpt markah lbey sket kan....
huhuhuhu...
tp mgikut geng2 suplier nie...
kat malaysia nie... ade satu je kilang y mmg buat kaca...
dari basic... yakni dari tanah pastu jadi kaca...
kilang tu kat Johor.... jd xkn r ktorg nk p Johor...

my grup members.... y xpakai tudung n pak cik sbelah die tu tokey tempat nie r...

Ktorg decide nk p tempat org buat safety glass...
safety glass nie maksudnye... die xbuat kaca...
die cume amik kaca... dari kilang kat Johor tu...
then jdkan die kaca y selamat...
mcm gune kat kete...
kat bangunan n so on...

Ok... citer y nie... aku smbg kat post len lak...
sbb aku dok kat library skang nie...
n dlm keadaan y sejuk y amat sgt...
huahuahua... jd nk p cari mknn sket ag....
I hope that i shared sumthg with u...
not only shared a story...
but knowledge that can improve our lives further....
Jumpe ag bro.....

bajet hensem... hahhhaa... tp benarkah??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sedikit Bebelan....

Bismillah...
Assalamualaikum...
Selamat Datang ke Dunia Ilusiku.. 'Warkah Ilusi'...

Apa khabar semua??
Aku buat blog nie mmg utk korang bace...
Jadi kalau korang nak bace...
Bace je la... Hahahaha....

Sorry sebab lama tak update...
Yang rindu kat aku tu...
Aku pun rindu korang.... Hahaha...

Lastly....
Kalau ade yang korang rase berguna dlm blog nie....
Gunalah.... dan sebarkanlah.....
Aku nie insan biase.... yang byk (giler) dosa.....
Aku tak layak jd pendakwah macam kawan2 aku....
Nie je yang aku mampu.....
dan kalau aku ade salah.... komen je....
xdelah aku nak p sepak korang plak kan.....
Nak amik ape2....
cakap kat aku dulu....
sbb takut aku plak ada masalah nanti....
Sume bnda dlm nie adalah hak milik keRAJAan 'warkah ilusi'...

SElaMat BerIlUsi......
dalam 'warkah ilusi'....
moga2 dr diskusi....
mendpat konklusi.....
jdkan ia sbg inspirasi....
d dunia dan ukhrawi....


~= cciiikkuuuu ccaaaak =~ huhuhu....

next please........

Related Posts with Thumbnails